Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Film – the stuff dreams are made of... 
Life – the stuff films are made of!

What remains when the screen goes dark and the film is over? Thoughts of a camera angle, an actor, the plot, an edit? Maybe. But most people associate films with feelings in their memories.

As an editor, I am the first viewer, I trust my first feelings when examining the pictures. With the intuition of a detective, I follow the slightest clues: an exhalation, a blink, a gesture. I check everything for authenticity. Do I believe it? What does it arouse in me? For the transformation process from what I feel to what the viewer is supposed to feel, the editing room becomes an alchemist's lab. In the quiet and solitude, I get the first look at a story that has to be created before it sees the light of day. I love telling stories about people, told by people for people.

 

<link typo3/sysext/cms/layout/db_layout.php?id=12# - - Bearbeiten>»</link>Art evokes the mystery without which the world would not exist.<link typo3/sysext/cms/layout/db_layout.php?id=12# - - Bearbeiten>«</link>
Magritte
 

Als Schnittmeisterin bin ich der erste Zuschauer, ich schenke meinem ersten Gefühl beim Betrachten der Bilder Vertrauen. Mit der Intuition eines Detektivs folge ich kleinsten Hinweisen: einem Ausatmen, einem Blinzeln, einer Geste. Ich überprüfe sie auf Echtheit. Glaube ich das? Was löst es bei mir aus? Für den Transformationsprozess dessen, 
was ich fühle, hin zu dem, was der Zuschauer fühlen soll, wird der Schneideraum zur Alchemistenküche. In der Ruhe und Abgeschiedenheit finde ich hier den ersten Zugang zu einer Geschichte, die erst noch entstehen wird, bevor sie das Licht der Welt erblickt. 
Ich liebe es, Geschichten von Menschen für Menschen über Menschen zu erzählen.

“Kunst ruft das Geheimnis wach, ohne das die Welt nicht existieren würde.”
Magritte